تشخیص دقیق اوتیسم با روشی جدید

تشخیص دقیق اوتیسم با روشی جدید

پژوهشگران سوئیسی در مطالعه اخیرشان با کمک هوش مصنوعی موفق به توسعه دستگاهی برای تشخیص اوتیسم شده‎اند.


به گزارش گردو دانلود به نقل از ایسنا و به نقل از تی ای، کودکان مبتلا به اختلال طیف اوتیسم اغلب در ارتباط و تعامل با افراد گرفتار برخی مشکلات می‎شوند و تشخیص این اختلال نیز باوجود شایع بودن آن تا پیش از سن پنج سالگی بسیار چالش برانگیز است.
دانشمندان "دانشگاه ژنو" در مطالعه اخیرشان بر طبق تجزیه و تحلیل خودکار چند ویدئو موفق به توسعه یک الگوریتم هوش مصنوعی شده اند که امکان مطالعه ارتباطات غیرکلامی کودکان را بصورت ناشناس و استاندارد فراهم می آورد.
"نادا کوجوویچ" (Nada Kojovic) نویسنده ارشد این مطالعه اظهار داشت: اوتیسم با یک ارتباط غیر کلامی مشخص می‎شود که این نوع ارتباط با ارتباط یک کودک معمولی درحال رشد متفاوت می باشد. این ارتباط در چند حالت متفاوت می باشد برای مثال آنها گرفتار مشکلاتی در برقراری ارتباط چشمی، لبخند زدن، اشاره به اشیا یا نحوه نشان دادن علاقه خود به آنچه در اطرافشان رخ می‏دهد، هستند. بنا بر این ما با بهره گیری از هوش مصنوعی الگوریتمی را طراحی کردیم که حرکات کودکان در ویدئو را تجزیه و تحلیل می‎کند و مشخص می‎کند که آیا آنها دارای خاصیت اختلال طیف اوتیسم هستند یا خیر.
دانشمندان بعد از توسعه الگوریتم مذکور آنرا بر روی ۶۸ کودک معمولی درحال رشد و ۶۸ کودک مبتلا به اوتیسم که همه زیر پنج سال بودند، آزمایش کردند. نتایج نشان داد که هوش مصنوعی در بیش از ۸۰ درصد موارد طبقه بندی دقیق اوتیسم را انجام می‎دهد.



1400/06/17
11:52:37
5.0 / 5
980
تگهای خبر: ارتباطات , استاندارد , الگوریتم , دانشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳