رونمایی از تازه ترین قایق مخصوص فرود موشك اسپیس ایكس

رونمایی از تازه ترین قایق مخصوص فرود موشك اسپیس ایكس

گردو دانلود رونمایی از تازه ترین قایق مخصوص فرود موشک اسپیس ایکس


به گزارش گردو دانلود به نقل از ایسنا و به نقل از آی ای، "ایلان ماسک" بار دیگر در توییتر از یک محصول دیگر شرکت "اسپیس ایکس"(SpaceX) رونمایی نمود. وی با انتشار یک ویدئو، تازه ترین قایق بدون سرنشین خودران این شرکت به نام "ASOG" را که مخصوص فرود آمدن موشک ها وسط اقیانوس طراحی و تولید شده است، معرفی نمود.
طبق گفته "ماسک"، این قایق اوایل بامداد جمعه نخستین آزمایش دریایی خودرا در بندر "فورچون"(Fourchon) به انجام رساند.
نام این قایق از روی مجموعه تحسین شده علمی-تخیلی "کالچر"(Culture) اثر "یان بنکس"(Iain Banks) نام گذاری شده است و در فرود و بازیابی موشک ها در دریا به قایق های "JRTI" و "OCISLY" می پیوندد.
قایق "ASOG" از ماموریت های موشک های "فالکون۹"(Falcon ۹) و "فالکون هوی"(Falcon Heavy) که از مرکز فضایی کندی و ایستگاه نیروی فضایی کیپ کاناورال در فلوریدا انجام می شوند، پشتیبانی خواهدنمود.
حالا ممکنست از خود بپرسید که چرا "اسپیس ایکس" به سومین قایق بدون سرنشین خودران احتیاج دارد. این شرکت دارای یک برنامه پروازی بلند پروازانه و شلوغ است که به این قایق نیاز خواهد داشت.
این قایق ها برای اغلب پرتاب های پرانرژی مانند "فالکون هوی" باید چند صد کیلومتر را در شرق فلوریدا طی کنند. این سفر حداقل شش تا هفت روز طول می کشد. علاوه بر این بعد از رسیدن موشک به بندر، بین ۲۴ تا ۷۲ ساعت طول می کشد تا تقویت کننده موشک از قایق بیرون رود.
همه اینها بدان مدلول است که این قایق های بدون سرنشین ممکنست بلافاصله برای پرتاب بعدی در دسترس نباشند و به یک قایق سوم نیاز باشد. حالا "اسپیس ایکس" با سه قایق می تواند فضاپیماهای بیشتری را به دلخواه خود پرتاب کند.
در نهایت، ساخت قایق سوم به این معنا است که "اسپیس ایکس" همچنان به سرمایه گذاری روی موشک های قابل استفاده مجدد خود ادامه می دهد، مسئله ای که نویدبخش است، برای اینکه پروازهای فضایی را ارزان تر و پایدارتر می کند و ماموریت های فضایی را به جلو می برد.




منبع:

1400/04/20
22:44:34
5.0 / 5
651
تگهای خبر: تولید , شركت , طراحی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۴