پیشبینی احتمال سكته مغزی با یك تراشه كوچك

پیشبینی احتمال سكته مغزی با یك تراشه كوچك

به گزارش گردو دانلود محققان دانشگاه هاروارد در مطالعه اخیرشان موفق به توسعه یک تراشه کوچک شده اند که با قرار گرفتن در زیر پوست می تواند احتمال رخ دادن سکته مغزی را پیش بینی نماید.


به گزارش گردو دانلود به نقل از ایسنا و به نقل از تی ای، دانشمندان مشتاقند تا روش های شناسایی بیمارانی را که احتمال دارد گرفتار سکته مغزی مکرر شوند را پیدا کنند. بیماران مبتلا به فیبریلاسیون دهلیزی بیشتر گرفتار سکته های مکرر می شوند که گاهی اوقات این وضعیت شناسایی نشده و درمان نمی گردد.
حالا دانشمندان دانشگاه هاروارد یک تراشه کوچک تولید کرده اند که می تواند احتمال سکته مغزی مکرر را هنگام قرار گرفتن در زیر پوست تشخیص دهد. این تراشه با نظارت بر ضربان و ریتم قلب، می تواند به پزشکان در شناسایی فیبریلاسیون دهلیزی در بیمارانی که قبلاً سکته مغزی کریپتوژنیک را تجربه کرده اند، کمک نماید. طول این تراشه کمتر از ۱ ¾ اینچ و ضخامت آن ۱/۶ اینچ است.
محققان این تراشه را بر روی گروهی از بیماران آزمایش کردند و در نهایت این تراشه توانست در ۱۲.۱ درصد بیماران با موفقیت فیبریلاسیون دهلیزی را تشخیص دهد. مشخص شد که دوره های فیبریلاسیون دهلیزی کوتاه نیستند و بیشتر آنها حداقل یک ساعت طول می کشند.
در مطالعات آینده دانشمندان می خواهند عوامل بیماری را که پیشرفت فیبریلاسیون دهلیزی و مدت زمان و میزان آریتمی را پیشبینی می کنند، شناسایی کنند.



1400/03/15
13:00:49
5.0 / 5
575
تگهای خبر: تولید , دانشگاه , محقق , مطالعه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۱