بزرگ ترین دستگاه حفاری جهان به رکورد حفاری 10 هزار مایلی رسید

بزرگ ترین دستگاه حفاری جهان به رکورد حفاری 10 هزار مایلی رسید

به گزارش گردو دانلود، طبق رسانه چینی CMG لینگ هانگ که بعنوان بزرگ ترین دستگاه حفاری سپری راه آهن پرسرعت با قطر فوق العاده بزرگ در جهان شناخته می شود، روز سه شنبه از مرز حفاری 6.2 مایل (10 هزار متر) عبور کرد.


به گزارش گردو دانلود به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، این دستگاه که به صورت مستقل برای تونل چانگ مینگ–تایژو توسعه یافته فقط هزار متر دیگر تا رسیدن به بخش جنوبی رود یانگ تسه فاصله دارد. گزارش ها نشان داده است لینگ هانگ اولین دستگاه حفاری سپری با قطر ۱۵ متر است که موفق شده به مرز ۱۰ هزار متر حفاری برسد. به گفتهٔ CMG، این موفقیت یک گام کلیدی در راه تکمیل تونلی به حساب می آید که امکان عبور قطارهای پرسرعت از زیر رودخانه را فراهم خواهدنمود. تونل مذکور بعد از تکمیل شده مسیر عبور بین شهرهایی که در راه رودخانه یانگ تسه قرار دارند مانند شانگهای، نانجیانگ و هی فی را خیلی کوتاه می کند. لینگ هانگ از یک سیستم کنترل هوشمند پیچیده استفاده می نماید که به صورت خودکار فشار را کنترل و شرایطی مانند مصرف داده را پیش بینی می کند و همزمان خودرا بسمت جلو می راند. همین مساله سبب می شود حفاری، جریان دوغاب و حرکت دستگاه پایداتر از عملیات دستی شود. با کمک سیستم هوشمند مرکزی، دستگاه حفاری سپری از حفاری خودکار و بدون اپراتور در سراسر پروسه استفاده می نماید. این دستگاه موفق شده است رکورد جهانی حفاری ۷۱۸ متر در یک ماه را به نام خود ثبت کند. همین طور لینگ هانگ بزرگ ترین چرخ برش در جهان را دارد که قطر آن ۱۵.۴ متر قطر است. طول این دستگاه ۱۴۸ متر و وزن آن حدود ۴ هزار تن است. لی بین، مهندس ارشد پروژه، اظهار داشت: این اولین بار در جهان است که یک دستگاه حفاری سپری با قطر ۱۵ متر توانسته در یک مسیر، بیشتر از ۱۰ هزار متر حفاری پیوسته انجام دهد. این موارد نشان داده است ساختار تک تونله و دوخط پروژه به چندین موفقیت مهم رسیده است. این پروژه علاوه بر ثبت طولانی ترین مسیر حفاری یک سره به میزان ۷ مایل (۱۱.۳۲ کیلومتر)، به بالاترین سرعت طراحی شدهٔ جهان برای یک تونل زیرآبی یعنی ۹۷ مایل بر ساعت (۳۵۰ کیلومتر بر ساعت) نیز دست یافته است.
به طور خلاصه، این موارد نشان داده است ساختار تک تونله و دوخط پروژه به چندین موفقیت مهم رسیده است. این پروژه علاوه بر ثبت طولانی ترین مسیر حفاری یک سره به میزان ۷ مایل (۱۱.۳۲ کیلومتر)، به بالاترین سرعت طراحی شدهٔ جهان برای یک تونل زیرآبی یعنی ۹۷ مایل بر ساعت (۳۵۰ کیلومتر بر ساعت) هم دست یافته است.



منبع:

1404/09/27
11:54:33
5.0 / 5
5
تگهای خبر: پروژه , طراحی , هوشمند
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
عقیده کاربران گردو دانلود در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۴
پربیننده ترین ها

پربحث ترین ها

جدیدترین ها

گردو دانلود