تکنولوژی جدید ناسا برای تحقق رویای خودرو های پرنده

تکنولوژی جدید ناسا برای تحقق رویای خودرو های پرنده

به گزارش گردو دانلود، شرکت «Applied eVTOL Concepts» از طرح جدید خود برای خودرو های پرنده اطلاع داده است که می تواند گامی به سمت تحقق یافتن رویای استفاده گسترده از آنها باشد.


به گزارش گردو دانلود به نقل از ایسنا و به نقل از اسپیس، خودرو های پرنده در نهایت مقرر است در افق ها ظاهر شوند. هر کسی که فیلم «بلید رانر»(Blade Runner) یا انیمیشن «جتسون ها»(The Jetsons) را دیده باشد، می داند که نمی توان آینده را بدون خودرو های پرنده تصور کرد. این وسایل نقلیه شخصی پرنده همیشه یک گام جلوتر از زمان حال هستند. حالا، یکی از شرکت ها می گوید که کلید واقعی ساختن این خودرو های پرنده فوق العاده را در دست دارد که سیستم محرکه تایید شده آن متعلق به ناسا است.
این شرکت معروف به «Applied eVTOL Concepts» به تازگی طرح خویش را برای یک وسیله نقلیه صعود و فرود عمودی معروف به «Epiphany Transporter» عرضه کرد که به قول شرکت، می تواند به حداکثر سرعت ۲۵۸ کیلومتر در ساعت برسد اما کمتر از ۵۵ دسیبل سر و صدا را در ارتفاع ۱۵ متری تولید نماید.
به نظر می آید این راز در ارتباط با رانشگرهایی است که در امتداد کناره ها و عقب Epiphany Transporter قرار گرفته اند. پژوهشگران «مرکز تحقیقات ایمز» ناسا در سال ۲۰۰۲ دریافتند که این رانشگرها مقدار قابل توجهی نیروی رانش تولید می کنند که نیروی مورد نیاز موتورهای جت و بالگردها را تأمین می کنند.
طراحی رانشگرها، مزیت حفاظت از تیغه های چرخان درون آنها هم به همراه دارد که نیروی رانش را ایجاد می کنند. «راب بولاگا»(Rob Bulaga) مهندس پروژه Epiphany Transporter در شرکت Applied eVTOL Concepts، یکی از نویسندگان مقاله اصلی بود. این طرح طی دو دهه از زمانیکه نخستین بار در مرکز تحقیقات ایمز آزمایش شد، اصلاح شده و «مایکل موشیر»(Michael Moshier) موسس مفاهیم کاربردی وسیله نقلیه برخاست و فرود عمود اعتقاد دارد که آنها از زمان اثبات اولیه طرح مفهومی در تونل باد ناسا، این فناوری را به صورت قابل توجهی توسعه داده اند.
موشیر که مدیرعامل و طراح اصلی این شرکت است، در اطلاعیه ای اظهار داشت: ما علل زیادی داریم که به توانایی رانشگرهای اختصاصی و اثبات شده و طراحی وسیله نقلیه پیشرفته خود به همان صورتی که انتظار می رود، باور داشته باشیم.
این وسیله نقلیه برای جا دادن به دو مسافر و چمدان آنها طراحی شده است. شرکت سازنده می گوید که Epiphany Transporter به اندازه یک تسلا مدل S است و می تواند در گاراژ معمولی خودروی شما جا بگیرد.
تنها به این علت که رانشگر در یک تونل باد موفق بود، به این مفهوم نیست که ما هم اکنون خودرو های پرنده خواهیم داشت. خیلی از شرکت ها در طول سال ها آمده اند و رفته اند و مطمئنا برخی از مهندسان ناسا هم در ترکیب آنها حضور داشته اند. با این حال، کار کردن برپایه یک طرح اثبات شده بعنوان مفهوم پایه، همیشه یک عمل مهندسی درست است. بنابراین، شاید در نهایت به حقیقت بپیوندد.




منبع:

1402/05/29
11:34:42
5.0 / 5
380
تگهای خبر: پروژه , تولید , شركت , طراحی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴