ترافیک خودرو های بدون راننده در سانفرانسیسکو

ترافیک خودرو های بدون راننده در سانفرانسیسکو

به گزارش گردو دانلود، خودرو های بدون راننده از شرکت کروز و وایمو سبب ایجاد ترافیک در سانفرانسیسکو شدند.


به گزارش گردو دانلود به نقل از ایسنا و به نقل از آی ای، این حادثه یک روز بعد از تایید دو شرکت وایمو(Waymo) و کروز(Cruise) برای عرضه خدمات شبانه روزی رخ داد.
جهانی را تصور کنید که در آن به خودرو های خودران دستور داده می شود تا حرکت کنند و خدمات مختلف به مسافران عرضه کنند. شهر سانفرانسیکو دقیقاً بعد از آن که به شرکت کروز و وایمو اجازه داده شد تا خدمات مسافربری تجاری را انجام دهند، چنین چیزی را تجربه نمود.
در روز ۱۰ اوت، کمیسیون خدمات عمومی کالیفرنیا(CPUC) به هر دو شرکت اجازه داد تا هزینه ی سفر را در هر زمانی از روز دریافت نمایند. برپایه گزارش های نقل شده توسط CNBC، یک روز بعد از آن، خودرو های بدون راننده کروز در محله ی ساحل شمالی شهر سبب ایجاد ترافیک شدند.
عابران پیاده گزارش دادند که حدود ساعت ۱۱ شب شاهد ترافیک ۱۰ خودروی بدون راننده کروز در نزدیکی خیابان والجو در ساحل شمالی بودند که برای حدود ۱۵ دقیقه به طول انجامید.
به نقل از این شرکت، مشکلات در ارتباط با آنتن دهی تلفن همراه که به علت برگزاری یک رویداد موسیقی در نزدیکی آنجا رخ داده بود، توانایی آنها برای هدایت کردن خودرو ها را مختل کرده بود.
شرکت کروز که بخشی از شرکت جنرال موتورز است به صورت رسمی به مشکل ترافیکی خودروهایش در هفته گذشته واکنش نشان نداده است. این شرکت ادعا کرده بود که هم اکنون بیشتر از ۱۰۰ هزار ثبت نام در صف انتظار برای دریافت خدمات وجود دارد. این تاییدیه همینطور سانفرانسیسکو را به نخستین شهر بزرگ در ایالات متحده تبدیل کرد که به دو شرکت رباتیک تاکسیرانی اجازه عرضه خدمات کامل داده است.
مخالفت شدید
تصمیم کمیسیون خدمات عمومی کالیفرنیا بعد از یک جلسه ی استماع جنجالی شش ساعته اتخاذ شد که در آن شهروندان ترس خویش را از وسایل نقلیه خودران(AVs) که در خیابان هایشان پرسه می زنند، ابراز کردند.
بعضی از گروه ها، بخصوص پلیس و سازمان های آتش نشانی سانفرانسیسکو، بشدت به تصمیم وضع کنندگان مقررات اعتراض کردند که این منجر به گلوگاه ترافیکی آخر هفته شد. مقامات آتش نشانی شهر، اداره پلیس و سازمان حمل و نقل شهری گزارشی از حداقل ۶۰۰ حادثه در ارتباط با وسایل نقلیه بدون راننده از ماه ژوئن سال ۲۰۲۲ تابحال تهیه کرده اند.
جان رینولدز(John Reynolds) کمیسر کمیسیون خدمات عمومی کالیفرنیا می گوید: در حالیکه ما هنوز اطلاعاتی برای قضاوت در مورد ماشین های خودران در مقابل استانداردهایی که برای رانندگان انسانی وضع می شود، نداریم، من به پتانسیل این فناوری برای افزایش ایمنی در جاده ها اعتقاد دارم.
تاییدیه برای گسترش
پیش از این، هر دو شرکت تنها مجاز به عرضه خدمات خود تحت شرایط خاص بودند. کروز مجاز به عرضه خدمات مسافربری در قسمت های خاصی از سانفرانسیسکو از ساعت ۱۰ شب تا شش بامداد بدون حضور راننده و خدمات مسافری بدون کرایه در سرتاسر سانفرانسیسکو در هر زمان بود.
وایمو هم می توانست در هر زمانیکه یک راننده ایمنی حضور داشت، خدمات مسافربری را در سراسر سانفرانسیسکو عرضه نماید و در هر زمانی بدون راننده خدمات مسافربری بدون کرایه در سرتاسر سانفرانسیسکو عرضه نماید. همینطور به وایمو اجازه داده شده بود تا حمل و نقل مسافربری بدون کرایه را در لس آنجلس و همینطور در مانتین ویو و اطراف آن، با یا بدون حضور راننده، انجام دهد.
در مقابل، مجوزی که هم اکنون صادر شده به مشاغل اجازه می دهد تا خدمات خویش را گسترش دهند و جایگزینی قانونی برای سایر رقبای مسافربری در بازار باشند. وایمو حالا می تواند با سرعت ۶۵ مایل در ساعت در آب و هوای نامساعد حرکت نماید در حالیکه سرعت کروز محدود به ۳۵ مایل در ساعت خواهد بود و زمانیکه آب و هوا مساعد نیست مجاز به کار نخواهد بود.
در منطقه ی سانفرانسیسکو، هر دو شرکت هم اکنون بیشتر از ۵۰۰ وسیله نقلیه خودران درحال فعالیت دارند و با تاییدیه اخیر، این شرکت ها مقرر است توسعه پیدا کنند.




منبع:

1402/05/27
00:02:25
5.0 / 5
455
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۱