با همكاری وزارت امور خارجه؛

مراکز سلول درمانی در کشورهای همسایه

مراکز سلول درمانی در کشورهای همسایه

به گزارش گردو دانلود، ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی با همکاری وزارت امور خارجه تلاش دارد تا مراکز سلول درمانی و صادرات تجهیزات سلول درمانی در کشورهای همسایه راه اندازی کند.



به گزارش گردو دانلود به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصادی ریاست جمهوری، امیرعلی حمیدیه دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری از تلاشهای وزارت امورخارجه و این ستاد درمورد ارتباط موثر با کشورهای منطقه در حوزه سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی اطلاع داد.
حمیدیه در جلسه ای مشترک با برخی از سفرای ایران در چند کشور و تعدادی از مدیران عامل شرکتهای حوزه سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی که در محل وزارت امور خارجه برگزار شد تصریح کرد: پشتیبانی از توسعه و انتقال فناوری های حوزه سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی و تعامل با کشورهای هدف جهت ایجاد فرصت توسعه همکاریهای مشترک آموزشی و پژوهشی ایران و دیگر کشورها باید افزایش یابد.
دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی معاونت علمی همینطور افزود: تلاش ها و پیگیری های وزارت امور خارجه زمینه ساز ارتباط مؤثر با کشورهای منطقه است و ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی هم تلاش دارد تا در جهت توسعه همکاریهای بین المللی مبحث انتقال فناوری، آموزش و توانمندسازی پزشکان و راه اندازی مراکز سلول درمانی و صادرات تجهیزات سلول درمانی در کشورهای همسایه گام بردارد.
در ادامه این جلسه، همینطور شرکتهای حوزه سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی با معرفی محصولات خود به بیان ظرفیتهای خود در حیطه صادرات محصولات تولیدی دراین حوزه به کشورهای مورد نظر پرداختند.
براساس این گزارش، سفرای هر کشور هم با بیان شرایط صادرات محصولات سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی به کشورهای هدف، به بحث و تبادل نظر در این حوزه پرداختند.
این درحالی است که ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی معاونت علمی با هدف توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی آغاز به فعالیت نموده و تلاش دارد تا با شناسایی نخبگان فعال در این عرصه از علوم، ظرفیتهای موجود در حوزه آموزش و تحقیقات، تربیت منابع انسانی، عرضه خدمات بالینی و توسعه شرکت‏های مستعد درجهت گسترش زیست بوم فناوری گام بردارد.

1402/03/17
10:26:40
5.0 / 5
348
تگهای خبر: تولید , خدمات , دانش بنیان , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۲