محققان چینی در شرف درمان یک نوع خطرناک از سرطان پستان هستند

گردو دانلود: پژوهشگران چینی یک هدف درمانی جدید را برای سرطان سینه سه گانه منفی(triple-negative breast cancer) کشف کرده اند که بطور بالقوه به کشف راهکارهای جدید برای درمان دقیق این بیماری تهاجمی کمک می نماید.

به گزارش گردو دانلود به نقل از ایسنا و به نقل از چاینادیلی، بر اساس یافته های انتشار یافته در مجله "PNAS"، هدف درمانی جدید محققان، یک نوع رونوشت خاص تومور(TST) است. رونوشت های خاص تومور از پیوند غیرطبیعی آر. ان. ای در سلول های تومور حاصل و عاملی هستند که به پیشرفت سلول های سرطانی منجر می شوند.
سرطان پستان سه گانه منفی، یکی از زیرگروه های سرطان پستان است و خطر عود و متاستاز آن به صورت قابل توجه نسبت به سایر زیرگروه ها بالاتر است. با این وجود، درمان آن برای مدت طولانی به علت فقدان اهداف درمانی موثر و در دسترس، میسر بوده است.
به تازگی محققان مرکز سرطان دانشگاه فودان شانگهای تعداد زیادی از رونوشت های خاص تومور را با گیرنده ماکروفاژی دارای ساختار کلاژنی- رونوشت خاص تومور(MACRO-TST) در سلول های سرطان پستان سه گانه منفی شناسایی نمودند که بیشترین بیان را در این سلول ها دارند.
"شائو ژیمین"(Shao Zhimin) یکی از رهبران این مطالعه اظهار داشت: ما دریافتیم که بیان MACRO-TST با نتایج ضعیف در بیماران مبتلا به این زیرگروه سرطان پستان مرتبط می باشد و یک عامل کلیدی در گسترش پیشرفت تومور به حساب می آید.
وی ادامه داد: بررسی های بیشتر تایید نمود که بیان این هدف درمانی تازه شناسایی شده می تواند توسط مهارکننده های BET که انتظار می رود چاره ای برای درمان دقیق تومورها باشد، مهار شود.

1401/08/23