شگفتی های کلمبیا از منظر فضا

شگفتی های کلمبیا از منظر فضا

بتازگی ماموریت ˮکوپرنیک سنتینل- 2ˮ(Copernicus Sentinel-2) آژانس فضایی اروپا تصویری زیبا از شهر بارانکیا که در مرکز بخش آتلانتیکو در شمال غربی کلمبیا قرار دارد، ثبت کرده است.


به گزارش گردو دانلود به نقل از ایسنا و به نقل از اس تی دی، سنتینل-۲(Sentinel-۲) یکی از پروژه های رصد زمین است که توسط آژانس فضایی اروپا بعنوان قسمتی از برنامه کوپرنیک بمنظور بهبود ماموریت های دیده بانی زمین و پشتیبانی از خدماتی مانند پایش جنگلها، بررسی تغییرات پوشش زمین و مدیریت بلایای طبیعی توسعه یافته است.
شهر بارانکیا در این تصویر که بتازگی ثبت شده است در بخش بالای تصویر با رنگ خاکستری قابل مشاهده می باشد، محدوده ای با مساحت ۱۵۵ کیلومتر مربع را در برمی گیرد و چهارمین شهر پرجمعیت کلمبیا بعد از بوگوتا، مدلن و کالی شمرده می شود.
شهر بارانکیا بعنوان یک مرکز تجاری بزرگ برای کلمبیا عمل می کند و دارای بزرگترین بندر در امتداد دریای کارائیب است. به لطف این بندر بزرگ، شهر بارانکیا به "گلدن گیت کلمبیا" نیز شهرت پیدا کرده است. از نظر راهبردی این شهر در کنار دلتا رود ماگدالنا(یکی از با اهمیت ترین رودها در کلمبیا)، واقع شده است. رود ماگدالنا یا ریو ماگدالنا، رودی است که در مرکز تا شمال کلمبیا در آمریکای جنوبی جریان دارد. این رود از ارتفاعات آند سرچشمه گرفته و بعد از طی مسیری به سمت شمال، در آخر به دریای کارائیب می ریزد.
ماگدالنا به سبب وجود مقادیر زیادی رسوب، همانطور که توسط توده رسوبی گسترده در دهانه و رنگ قهوه ای آب آن مشاهده می شود، به لایروبی مکرر کانال اصلی خود نیاز دارد تا امکان دسترسی به بندر بارانکیا برای کشتی های اقیانوس پیما برقرار شود. این تصویر در مارس ۲۰۲۱ و درست پیش از شروع فصل بارانی که از آوریل آغاز می شود، ثبت شده است.


1401/01/16
10:14:59
5.0 / 5
480
تگهای خبر: پروژه , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۵