نخستین آزمایش دیرینه شناسی در فضا!

نخستین آزمایش دیرینه شناسی در فضا!

به گزارش گردو دانلود اولین آزمایش فضایی ˮباستان شناسیˮ در ایستگاه فضایی بین المللی در حال انجام می باشد.


به گزارش گردو دانلود به نقل از ایسنا و به نقل از آی ای، در حالیکه اغلب مردم به صورت طبیعی، دیرینه شناسی را با بقایای باستانی و آثار باستانی مرتبط می دانند، گروهی از دانشمندان با شروع نخستین پروژه دیرینه شناسی در ایستگاه فضایی بین المللی(ISS) این قالب را شکسته اند!
این نخستین بار است که چنین پروژه ای در یک زیستگاه فضایی انجام می شود و هدف آن لیست بندی چگونگی سازگاری انسان ها با رفتارهای زندگی در فضا برای چندین ماه است. بعنوان یک نقطه مرجع باید اظهار داشت که طولانی ترین اقامت در ایستگاه فضایی بین المللی تابحال اقامت ۳۲۸ روزه "کریستینا کخ" فضانورد ناسا بوده است که سال قبل به پایان رسید.
"جاستین والش" دانشیار دانشگاه "چپمن" در کالیفرنیا، یکی از سرپرستان این مطالعه توضیح داد: ما نخستین کسانی هستیم که تلاش می نماییم بفهمیم انسان ها چگونه با شرایطی که در فضا تجربه می کنند، ارتباط برقرار می کنند. با آوردن دیدگاه های دیرینه شناسی به یک حوزه فضایی فعال، ما نخستین کسی هستیم که نشان می دهیم چگونه مردم رفتار خویش را با یک محیط کاملاً جدید تطبیق می دهند.

گودال های آزمایشی دیرینه شناسی در فضا
این برنامه تحت عنوان "پروژه دیرینه شناسی ایستگاه فضایی بین المللی"(ISSAP) همین هفته با نخستین آزمایش خود به نام "SQuARE" شروع شد. هدف از این آزمایش ساختن معادل یک گودال آزمایشی دیرینه شناسی در فضا است. باستان شناسان بر روی زمین، یک گودال آزمایشی یک متر مربعی حفر می کنند تا مکان تحت بررسی را بشناسند و برنامه ریزی کنند که در آینده چه چیزی را بررسی نمایند.
حالا تیم برنامه "ISSAP" به جای حفاری یک مکان، از نوار چسب برای ترسیم مناطق یک متر مربعی استفاده خواهد نمود. بررسی ها از راه تصاویر روزانه که در ۶۰ روز گرفته می شود، انجام می شود و نحوه استفاده از فضاهای مختلف ایستگاه فضایی را نشان داده است.
این اصطلاحا گودال ها در مناطق مختلف ایستگاه فضایی مانند میز غذاخوری، ایستگاه کاری و دیواری در نزدیکی یک توالت قرار خواهند گرفت. از خدمه ایستگاه فضایی هم خواسته شده تا یک منطقه آزمایشی نهایی را انتخاب کنند و آنها به سراغ یکی از ماژول های آزمایشگاهی ایالات متحده به نام "دستینی"(Destiny) رفتند.
بنابراین طی دو ماه آینده، نخستین باستان شناسان فضایی جهان آغاز به بررسی یک زیستگاه فضایی به صورت زنده خواهند کرد.




منبع:

1400/10/29
19:12:54
5.0 / 5
566
تگهای خبر: پروژه , دانشگاه , مطالعه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳