فعالیت ۲۶۵ شرکت دانش بنیان در حوزه کشاورزی

فعالیت ۲۶۵ شرکت دانش بنیان در حوزه کشاورزی

به گزارش گردو دانلود بنا بر اعلام معاونت علمی و فناوری، ۲۵۶ شرکت دانش بنیان در حوزه کشاورزی فعالیت می نمایند.



به گزارش گردو دانلود به نقل از معاونت علمی و فناوری، زیست بوم فناوری و نوآوری طی چند سال گذشته با تولید محصولات دانش بنیان توسعه یافته است. این توسعه یافتگی در همه حوزه های فناورانه مانند کشاورزی و صنایع غذایی هم مشهود است.
۲۶۵ مجموعه دانش بنیان با اثبات توانمندی خود و تولید محصولات فناورانه در حوزه کشاورزی، زیست فناوری و صنایع غذایی، این حوزه ها را به سمت استفاده از نوآوری های فناورانه و خلاقیت ها سوق دادند و نسل جدیدی از این صنایع را ایجاد کردند. صنایع کاربردی و راهبردی در کشور که ارتباط تنگاتنگی با دیگر علوم پایه دارند.
هرچند که آمارها از این حکایت دارد که هنوز صنعت کشاورزی چندان بهره درستی از نوآوری ها و توانمندی شرکتهای دانش بنیان نبرده است؛ اما این صنعت با ورود تخصص ها و توان دانشی جوانان در راه توسعه یافتگی قدم گذاشته است. رفع مشکلات شرکتهای دانش بنیان می تواند زمینه ورود فناوری های نوین را در بخش کشاورزی فراهم آورد.
امنیت غذایی کشور به صورت مستقیم به تولیدات بخش کشاورزی وابسته است و هرگونه اختلالی در روند تولید این بخش میتواند به صورت مستقیم، امنیت غذایی، اقتصادی، اجتماعی و حتی سیاسی کشور را تهدید کند. بر همین مبنا مرکز شرکت ها و موسسات دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از شرکتهای دانش بنیان فعال این حوزه حمایت کرده است.
اما حوزه زیست فناوری یکی از عرصه های بهره مند از این تکنولوژی ها است و شرکتهای زیادی در این حوزه تلاش می کنند و جایگاه ایران در دنیا را ارتقایی قابل توجه داده اند. بر همین مبنا تعداد شرکتهای فعال این حوزه حدودا قابل توجه است.
بر اساس آخرین آمار انتشار یافته در این حوزه ۲۶۵ مجموعه در حوزه کشاورزی، زیست فناوری و صنایع غذایی فعالیت می نمایند و محصولاتی دانش بنیان در این حوزه تولید کرده اند.
محصولاتی چون کودهای اصلاح کننده، کودهای ماکرو، کودهای کامل، انواع گز، پولکی، شیرینی لوز، کیت های تشخیصی برای شناسایی و طبقه بندی بیماری های مختلف، اصلاح و بهینه سازی فرمولاسیون تغذیه گیاهان در شرایط هیدروپونیک، تکنولوژی های جدید کشاورزی، مقاوم ازی در مقابل کم آبی و خشکسالی، انواع کودهای شیمیایی، بیولوژیکی و نانو با استفاده از فناوریهای نوین بازیافت مواد زائد و پسماندهای شهری، صنعتی و کشاورزی همچون محصولات ساخته شده در این عرصه هستند.

1400/10/05
20:27:01
5.0 / 5
570
تگهای خبر: تكنولوژی , تولید , دانش بنیان , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳