تاریخ نخستین پرواز هواپیمای تمام الکتریکی ناسا

تاریخ نخستین پرواز هواپیمای تمام الکتریکی ناسا

به گزارش گردو دانلود هواپیمای تمام الکتریکی ناسا معروف به ˮایکس- ۵۷ مکس ولˮ(X-۵۷ Maxwell) سال آینده نخستین پرواز خویش را انجام خواهد داد.


به گزارش گردو دانلود به نقل از ایسنا و به نقل از آی ای، ناسا به نخستین پرواز آزمایشی هواپیمای تمام الکتریکی خود نزدیک می شود. این هواپیما که از سری هواپیماهای ایکس ناسا است به شکلی طراحی شده که می تواند به ناسا در حل چالش های حمل و نقل هوایی کمک نماید. افزایش کارایی وسیله نقلیه و کاهش سر و صدا مواردی هستند که ناسا به دنبال حل آنها است.
"ایکس- ۵۷ مکس ول" نخستین هواپیمای سری ایکس سرنشین دار ناسا طی دو دهه گذشته است. دیگر هواپیماهای سری ایکس که به تازگی توسعه یافته اند شامل هواپیمای کنترل از راه دور X-۴۹ و هواپیمای مافوق صورت X-۵۹ است که این هواپیما هم به نخستین پرواز خود نزدیک می شود.
روند توسعه هواپیما ایکس- ۵۷ مکس ول از پنج سال پیش شروع شد. آژانس فضایی آمریکا اعلام نمود که پرواز اولیه ایکس- ۵۷ مکس ول در بهار سال ۲۰۲۲ صورت خواهد گرفت. "ایکس- ۵۷ مکس ول" یک هواپیمای سبک معمولی چهار نفره است و همانند هواپیمای چهار نفره Tecnam P۲۰۰۶T است که فقط در آن ۱۲ موتور الکتریکی جایگزین موتورهای پیستونی شده است.


به قول ناسا بال های سبک "ایکس- ۵۷ مکس ول" سبب افزایش سرعت آن خواهند شد. هر بال دارای شش موتور الکتریکی با پیشران برای مساعدت با بالا رفتن هواپیما و دو موتور بزرگ تر در انتهای بال ها برای کروز است. هنگامی که از ۱۲ موتور کوچک تر استفاده نمی گردد، می توانند به منظور کاهش نیروی پسار و بهبود برد، جمع شوند. پایاسیر یا پرواز پیمایشی یا کروز حالتی از پرواز هواپیما است که در آن هواپیما در راه هوایی اصلی قرار دارد یا میان نقاط از پیش تعیین شده مسیر با سرعت و ارتفاع مناسب قرار دارد یا این که دارای عدد ماخ و سطح پرواز مناسب می باشد.
به قول ناسا، برد هوپیمای ایکس- ۵۷ مکس ول حدودا ۱۰۰ مایل و سرعت کروز آن ۱۷۲ مایل در ساعت(۲۷۶ کیلومتر در ساعت) است و این به آن معناست که می تواند حدودا ۴۰ دقیقه در هر پرواز در آسمان بماند.
"ایکس- ۵۷ مکس ول" برای تأمین انرژی از باتری های لیتیوم یونی قابل شارژ استفاده می نماید. "ایکس- ۵۷ مکس ول" هیچ گونه گازهای گلخانه ای در هنگام پرواز تولید نخواهد کرد و صدای بسیار کمی هم دارد. نام این هواپیما از نام یک فیزیکدان اسکاتلندی که پیشگام الکترومغناطیس است، گرفته شده است. ناسا اظهار داشت: "جیمز کلرک مکس ول"، فیزیکدان اسکاتلندی قرن ۱۹، پیشگام نظریه الکترومغناطیس بود.
"بیل نلسون"، رئیس ناسا اظهار داشت: این هواپیما با هدف کاهش وابستگی ما به سوخت های فسیلی، آلودگی کمتر و پایین نگه داشتن هزینه ها درحال توسعه است.




منبع:

1400/08/03
21:44:06
5.0 / 5
740
تگهای خبر: تولید , طراحی , هزینه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۳